St. Georges les Baillargeaux - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Ed werf - WaarBenJij.nu St. Georges les Baillargeaux - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Ed werf - WaarBenJij.nu

St. Georges les Baillargeaux

Door: ed

Blijf op de hoogte en volg Ed

25 April 2018 | Frankrijk, Poitiers

25 april 2018
Saint Maure de Touraine – St. Georges les Baillargeaux
67 km.
362 hoogte meters

’s ochtends is het enorm koud, de wind waait behoorlijk en het is bewolkt.
De reis gaat vandaag richting Poitiers. Ik heb gisteravond in bed besloten dat ik ook mijn tweede rustdag opoffer zodat ik de rit van vandaag in tweeën kan splitsen. Een weldaad voor mijn zitvlak.
Ik eet rillend van de kou mijn ontbijt en pak daarna als een speer mijn spullen in. Echt haast heb ik niet maar je kan maar in beweging zijn. Uiteindelijk fiets ik om half negen weg.

Als ik een half uurtje gefietst heb zijn mijn vingers stijf van de kou en tot overmaat gaat het nog miezeren ook. Brilletje af, petje op.

Van Nouatre gaat het naar Dange St. Romain richting Chatellerault. een mooie route die vnl. een klein riviertje volgt. Af en toe een heuveltje die dan ook weer gelijk pittig is, maar laten we niet klagen. Tussen de middag doe ik snel wat boodschappen in een kleine supermarche en terwijl ik de winkel uitloop gaat het rolluik naar beneden, ik was dus net op tijd.

Chatellerault is een grote provinciestad die gemakkelijk te doorkruisen is. Ik volg gedwee het verkeer in zuidelijke richting en passeer mooie landhuizen en kleine kasteeltjes. De rivier die de stad doorkruist heeft verschillende stroomversnellinkjes die mooi om te zien zijn.
Langs de oevers weer de wasplaatsen uit vroeger tijden.

Na Chatellerault wordt het tijd om een camping te zoeken en ik volg de route verder naar Poitiers.
Onderweg zal ik wel wat tegenkomen. Ik passeer het plaatsje Dissay. In het centrum staat een geweldig mooi kasteel van de vroegere bisschop van Poitiers. Een majestueus kastelencomplex omringt door een slotgracht. Ik rij hier naar de gemeentecamping maar staat het gras hoger als twee kontjes. Duidelijk een geval van pech en dus al een tijdje gesloten.

Ik kan gelukkig de aangegeven route vervolgen en rij dus maar weer door. De volgende mogelijkheid is St. Georges les Baillargeaux en daar vindt ik inderdaad een geopende camping.

Ik meld mij aan en ga naar mijn aangewezen plekje. Terwijl ik de tent opzet komt in de verte een donkere lucht aan. Opschieten is het devies. Als ik goed en wel ingericht ben breekt de lucht open en komt er een flinke bui naar beneden. De goden zijn mij goed gezind, ik had hem ook onderweg kunnen hebben.
Na een tijdje wordt het droog en komt het zonnetje door. Ik ga douchen en ga daarna eten.

De voorgenomen route naar het spookhuis heb ik dus tot morgen uitgesteld, hoewel het ook zo kan zijn dat ik morgen een stukje doorrij zodat ik vrijdag minder kilometers hoef te maken.
Allemaal keuzes terwijl ik dacht dat ik daar even van verlost zou zijn ( luxeprobleem).

Alles gaat verder goed en ik heb er nog zin in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Poitiers

Fietstocht naar Pamplona

"Over oude paden".

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2018

Pamplona

03 Mei 2018

Roncesvalles (en aanvulling op Saint Palais)

02 Mei 2018

Saint Palace

01 Mei 2018

Sorde L´Abbaye

29 April 2018

Moustey
Ed

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 22675

Voorgaande reizen:

05 September 2021 - 08 Oktober 2021

Santiago de Compostella

21 Augustus 2018 - 21 Augustus 2018

Van Bordeaux naar Santiago de Compostella

17 April 2018 - 11 Mei 2018

Fietstocht naar Pamplona

Landen bezocht: