Saint Palace - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Ed werf - WaarBenJij.nu Saint Palace - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Ed werf - WaarBenJij.nu

Saint Palace

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed

02 Mei 2018 | Frankrijk, Saint-Palais

2 mei 2018
Sorde l’Abbaye –Saint Palais
41 km

Vannacht wat onrustig geslapen. Ik had een kamer met twee Fransen en een Belg die behoorlijk lagen te snurken, ook had een van hen het raam dichtgedaan wat het behoorlijk benauwd maakte.
Anyway, toch lekker kunnen slapen op een normaal bed. De refuge is van alle gemakken voorzien en is blijkbaar recent opgeknapt, alles ziet er picko-bello uit.

Gisteravond heeft een van de beheersters voor ons gekookt. Een soort van linzengoedje met uien met daarbij een braadworst, franse kaas , zelfgemaakte paté en natuurlijk een 5ltr pak franse wijn om het allemaal weg te spoelen.
Na het eten gezamenlijk afwassen en daarna naar mijn bedje, de fransen gaan nog een blokje om, alsof ze al niet genoeg gelopen hebben. Ik heb niet meer gemerkt dat ze terug kwamen.

‘s Ochtends om acht uur ontbijt, de bakker brengt vers stokbrood en ik smeer daar een ruime hoeveelheid, wederom eigengemaakte, compote op, waar je al niet blij van kan worden.

Vandaag is een makkie. Ik moet maar 40 km rijden om naarSaint Palace te komen. Ik heb dit speciaal gedaan om krachten te sparen voor morgen, dan moet ik immers de Pyreneeën over.
De rit gaat door een glooiend landschap dat een beetje Oostenrijks aandoet. Ik denk dat het hier in de winter behoorlijk kan sneeuwen.
In de verte zie ik de toppen van de Pyreneeën verschijnen en er licht nog een behoorlijk pak sneeuw op. De heuveltjes die ik moet nemen pareer ik zonder problemen, schijnbaar zijn de zuilen van geweld al aardig gewend aan de te nemen hoogteverschillen.
Ik rij van Sorde L’Abbeye naar Carresse- Cassaber, Ilarra,Arbouet-Sussaute naar St. Palais.
Wat ik al zei een heel relaxt tochtje in en mooie omgeving.

Als ik in St Palais aankom blijkt de refuge nog gesloten te zijn en ik ga in het dorp maar een restaurant opzoeken. Als ik er een gevonden heb op een klein pleintje bestel ik een lekkere steak met pommes, biertje erbij, wie doet me wat.
Om half twee meld ik me weer bij de poort van het klooster want ik slaap vannacht in een Franciscaner klooster. Nu is de beheerster er wel en ik krijg een kamer voor mezelf.
Ik tik € 19 af incl. avondeten.

Na het douchen loop ik nog een rondje door de stad en kom daar de drie mannen tegen van gisteren, ze hebben goed doorgelopen. Even later komen ze zich ook melden in de refuge. Er moeten er nog een aantal komen dus het wordt een drukke boel bij het avondeten.

Morgen de toppen van de Pyreneeën dus, ik ben benieuwd.

  • 02 Mei 2018 - 19:22

    Flying Eagle:

    Hey Ed, weer een mooi reisverslag! We kijken elke dag weer uit naar een nieuwe episode. Misschien moeten we eens denken aan een serie met jou naast Floortje. Altijd goed voor een Televizierring

  • 02 Mei 2018 - 19:32

    Robin En De Meiden:

    Hoi Ed,
    Indrukwekkend zeg, je reis tot nu. Het kriebelde dus weer :-)
    Heel veel succes nog en sterkte op de Pyreneeën!

  • 02 Mei 2018 - 19:56

    Ineke Dave Andrea :

    Ha Ed ,
    Je gaat als een speer .
    Flying Eagle is er jaloers op

  • 02 Mei 2018 - 20:07

    Ineke Dave Andrea :

    De rest wat ik schreef is niet mee gestuurd .
    Goede trip door de bergen naar Pamplona. .
    Gezellige dagen met An daar !

  • 02 Mei 2018 - 21:58

    Ed Van Der Werf:

    Hey schatje,
    Je laatste zware dag en gelijkertijd het hoogtepunt - de Pyreneeen over- toi toi toi!
    Ik ben bij je :-)

    xxxxx

  • 03 Mei 2018 - 08:59

    Lydia En Jilles :

    Heel veel succes vandaag met deze zware rit.
    Denk maar aan Annet die aan de andere kant van de berg op je wacht.

  • 03 Mei 2018 - 22:35

    Annie Arends:

    Al je harde werken wordt nu beloondEd.
    Annet komt je morgen opvrolijken. ik wens jullie samen hele fijne dagen als afsluiting.
    (Wel verdiend)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Palais

Fietstocht naar Pamplona

"Over oude paden".

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2018

Pamplona

03 Mei 2018

Roncesvalles (en aanvulling op Saint Palais)

02 Mei 2018

Saint Palace

01 Mei 2018

Sorde L´Abbaye

29 April 2018

Moustey
Ed

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 22600

Voorgaande reizen:

05 September 2021 - 08 Oktober 2021

Santiago de Compostella

21 Augustus 2018 - 21 Augustus 2018

Van Bordeaux naar Santiago de Compostella

17 April 2018 - 11 Mei 2018

Fietstocht naar Pamplona

Landen bezocht: