Saint Maure de Touraine - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Ed werf - WaarBenJij.nu Saint Maure de Touraine - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Ed werf - WaarBenJij.nu

Saint Maure de Touraine

Door: ed

Blijf op de hoogte en volg Ed

24 April 2018 | Frankrijk, Tours

24 april 2018
Vedome – Saint Maure de Touraine
120 km.
725 hoogte meters

’s Ochtends hangt er dikke mist over de stad en camping en het is erg fris.
Ik maak vlug een bak koffie en begin alvast mijn spullen in te pakken, de tent is gelukkig droog.
Het is half zeven en de camping is nog in diepe rust.
Ook de twee Nederlandse fietsers die gisteravond zijn aangekomen slapen nog. Zij zijn met de FLEX- bus vanuit Nederland naar Parijs gereden en zijn vanuit daar begonnen. Ik wist niet dat dat kon.
Any way, ze hebben vijf dagen gereden over wat ik in twee dagen heb gedaan en ze willen in 24 dagen in Santiago aankomen, lijkt me niet dat ze dat gaat lukken.

Ik pak snel mijn spulletjes in en verlaat om acht uur de camping, het tweetal ligt dan nog steeds te slapen.
Over de heuvels hangt een dikke mist en het is best wel gevaarlijk rijden, boven de mist zie je soms een kerktoren verschijnen.
Om negen uur trekt de mist op en komt er een waterig zonnetje over de akkers. Het duurt niet lang of de jas kan uit omdat de zon gelijk in kracht toeneemt.

Via Villeersfaux, Ambloy en Authon rij ik richting Chateau-Renault. Een mooie glooiende weg die goed te rijden is. Af een toe een colletje maar dat mag de pret niet drukken.
Chateau-Renault is een middeleeuws plaatsje met veel toerisme. Op de berg staat een groot kasteel en de oude binnenstad bestaat vnl. uit vakwerkhuisjes die naar ik aanneem dateren uit de 14de en 15de eeuw. Heel erg mooi en kneuterig maar de Tour gaat verder.

Via Reugny en Grange de Meslay rij ik richting Tours. Onderweg als ik zit te eten komen er twee fietsers aan rijden, ze stoppen en beginnen een praatje.
Ze komen uit Vlaanderen en zijn op weg naar het gebied van Bordeaux. Ook zij komen uit Venome en hebben daat overnacht in een hotel, camping spullen hebben zij niet bij zich. Awel, voor € 187,- per nacht geslapen, zegt de man, waarop ik zeg “dan had je zeker wel een goed bed”. Het stel kan erom lachen, het maakt ze blijkbaar niet veel uit. Na een tijdje te hebben gepraat rijden ze verder, goeie reis roepen ze nog. Even later zal ik ze nog tegenkomen terwijl ze een broodje eten, waarschijnlijk uit een goed betaald lunchpakket.

Voort….. De reis gat verder naar Tours. Een van de grotere steden van Frankrijk en daarom ook weer enorm druk in het verkeer. Gelukkig gaat een groot deel over een hoger gelegen weg waardoor ik een groot deel van de drukte mis. Door het centrum manoeuvreer ik van links naar rechts en van recht naar links. Vooral bij de stoplichten is het even een plekje veroveren om met het verkeer mee te gaan. Het gaat gelukkig allemaal goed. Ik rij door het centrum ook langs de grote imposante kathedraal. Een geweldig mooi gebeeldhouwde voorzijde met imposante deuren, een drukte van jewelste.
Uiteindelijk kan ik ook Tour weer uitrijden en al snel rij ik de heuvels weer in. De hellingen zijn af en toe zo stijl dat ik meerdere keren moet stoppen om weer op adem te komen.

Vanaf Tours rij ik via Montbazon, St. Catherine naar de camping in Saint Maure de Touraine.
Als ik in het plaatsje aankom ben ik totaal op, de laatste heuvels hebben me aardig genekt en mijn benen zijn volledig verzuurd.

Vlug doe ik nog wat boodschappen in de plaatselijke supermarche en rij door naar de caming.
Een vriendelijke madame staat me op te wachten en ik boek voor vandaag All-incusive, a resommé van € 5,74 ( ja je leest het goed).
Een prachtig aangelegde en onderhouden camping en ik zet mijn tent naast een Glampinghut. Kan ik gelijk gebruik maken van het bijbehorende ameublement……….

Ik douche en verorber mijn avondeten terwijl het zonnetje onder gaat. Het wordt gelijk kouder en terwijl ik dit verhaal aan het dichten ben ga ik van het opkomende vocht en kou behoorlijk zitten rillen. Het wordt dus tijd dat ik ermee stop en lekker naar mijn bedje ga. Het is tenslotte ook al negen uur geweest.

Morgen een zware tocht voor de boeg waarbij ik (hopelijk) eindig in Charroux. Een middeleeuws plaatsje met het “spookhuis”waar ik vier jaar geleden ook geslapen heb. Een bijzondere plek, ik vertel morgen meer.

  • 24 April 2018 - 21:24

    Oscar En Iza:

    Ontzettend leuk om alles te lezen Ed! We begrijpen dat niet alles meevalt , maar je zult het zeker redden . Jou kennende

  • 24 April 2018 - 21:32

    Lydia En Jilles :

    kan niet wachten hoe het morgen gaat aflopen, zo spannend.
    Maar ja....... eerst maar fietsen. dan kunnen we allemaal weer verder lezen.

  • 29 April 2018 - 12:30

    Ineke :

    We wachten op het volgende reisverslag . Knap van je .Geniet er maar van . Xx de Pietertjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Tours

Fietstocht naar Pamplona

"Over oude paden".

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2018

Pamplona

03 Mei 2018

Roncesvalles (en aanvulling op Saint Palais)

02 Mei 2018

Saint Palace

01 Mei 2018

Sorde L´Abbaye

29 April 2018

Moustey
Ed

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 22603

Voorgaande reizen:

05 September 2021 - 08 Oktober 2021

Santiago de Compostella

21 Augustus 2018 - 21 Augustus 2018

Van Bordeaux naar Santiago de Compostella

17 April 2018 - 11 Mei 2018

Fietstocht naar Pamplona

Landen bezocht: