Doornik - Seroucourt - Reisverslag uit Seraucourt-le-Grand, Frankrijk van Ed werf - WaarBenJij.nu Doornik - Seroucourt - Reisverslag uit Seraucourt-le-Grand, Frankrijk van Ed werf - WaarBenJij.nu

Doornik - Seroucourt

Door: ed

Blijf op de hoogte en volg Ed

19 April 2018 | Frankrijk, Seraucourt-le-Grand

19 april 2018
Doornik / Seraucourt le grand
125 km

Vanmorgen om half zeven opgestaan. In de verte komt het zonnetje al op en ik pak na een klein ontbeid mijnspullen in. Om kwart voor acht kan ik weer weg rijden en mijn route vervolgen.
Het beloofd wederom een mooie dag te worden en na een half uur fietsen gaat mijn jas alweer uit.

Ik begin met de Schelde te volgen en passeer de naast gelegen verlaten kalkbranderijen. Een desolaat gezicht. Sommige branderijen zijn verbouwd tot woonhuis, een bijzonder gezicht.

Als ik Cambrai nader is de temperatuur gestegen tot boven de 25 gr. Mijn lichaam begint al te protesteren en de eerste bidons water zijn al leeggedronken.
Cambrai is een behoorlijke stad en bijzonder druk. Ik baan me een weg door de files en kom op het grote plein voor het stadhuis. De terrassen zijn afgeladen. Ik rij hier aan voorbij omdat ik al genoeg zon heb en behoefte aan nog meer warmte heb ik niet.

Met gezwinde spoed verlaat ik de stad en ga weer de heuvels in. Twee dagen fietsen in deze hitte hebben echter hun tol al geeist en het gaat allemaal niet meer zo snel. Ik moet meerdere keren terugschakelen naar de laagste versnelling. Stapvoets gaat het dat heuvelopwaarts.

De volgende grote stad is St. Quintin. In de verte zie ik de stad al liggen, ondertussen is het al vijf uur geworden en ik moet nog een stukje.
Ik zoek voor de laatste keer vandaag een bankje om nog wat te drinken maar als ik zit loopt het zweet in grote stralen langs mijn lichaam. Op een thermometer zie ik dat het nog steeds 27 gr. Is.

Het laatste stukje is gelukkig niet meer zo stijl en om 6 uur kan ik de camping op rijden. Ik ben dan volledig uitgewoond en totaal kapot.
Toch maar snel de tent opzetten want een ander doet het niet.
Na een lekkere douche toch weer een beetje opgeknapt en kan ik wat eten, alhoewel ik door de vermoeidheid niet veel honger meer heb.

Ik rond snel mijn verhaal af want dan kan ik lekker naar mijn bedje.

Morgen weer een nieuwe dag.

  • 20 April 2018 - 11:24

    Lydia En Jilles :

    hallo jongen,

    Ik had even gemist dat je al was vertrokken tot ik gisterenavond je 3 reisverslagen in mijn mail zag staan.
    Ik heb het zo druk als bouwvakker.
    Maar je bent al een aardig eind op weg. Wel warm hé, maar ja het is altijd wat.
    Wel een goed petje op je bolletje zetten hoor!!!!
    Doe voorzichtig met deze warmte en geniet ervan

  • 20 April 2018 - 14:54

    Paul:

    Ha Ed,
    veel plezier.
    In het zonnetje rijden lijkt me beter dan in de regen, al wordt je van beide nat. Ik heb niet zo'n ervaring met fietsen.
    Als je een beetje rustig aan doet zijn we er gelijktijdig. Ik ben er 5 juli :-)

  • 20 April 2018 - 18:10

    Oscar En Iza:

    Ed we krijgen het al warm als we de verslagen lezen, petje af! ( hou jij 'm maar op

  • 21 April 2018 - 07:37

    Marleen:

    Goed bezig Ed! Het lijkt erop dat jij de zon de hele weg met je meeneemt

  • 22 April 2018 - 14:57

    Annie Arends:

    Ik bewonder jouw moed en doorzettingsvermogen Ed
    Ik wens jou nog heel veel,een klein beetje minder zon,en veel succes op je verdere tocht.
    Succes!!!!!!! Ma arends

  • 23 April 2018 - 23:02

    Lydia:

    Goed dat je toch zo vordert ondanks de hitte,
    Fijn weer de berichten te hebben ontvangen.
    Kijk uit naar het volgende verslag.
    Ik denk aan je

  • 24 April 2018 - 03:36

    Bernadette:

    Succes Ed, de kop is eraf. Geniet van het mooie weer en de omgeving.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Seraucourt-le-Grand

Fietstocht naar Pamplona

"Over oude paden".

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2018

Pamplona

03 Mei 2018

Roncesvalles (en aanvulling op Saint Palais)

02 Mei 2018

Saint Palace

01 Mei 2018

Sorde L´Abbaye

29 April 2018

Moustey
Ed

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 22604

Voorgaande reizen:

05 September 2021 - 08 Oktober 2021

Santiago de Compostella

21 Augustus 2018 - 21 Augustus 2018

Van Bordeaux naar Santiago de Compostella

17 April 2018 - 11 Mei 2018

Fietstocht naar Pamplona

Landen bezocht: